MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
İşbu sözleşmenin konusu, SATICI’ya ait https://www.mayaza.com.tr internet sitesi üzerinde satışa sunulan ürünlerin satın alınması ile ilgili olarak, tüketicinin korunması hakkındaki mevzuat hükümleri ile Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
ALICI, Satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu malların temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında satın alma talebinde bulunduğunu kabul ve beyan eder.
Satıcı, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler sitede alış veriş işlemi yapamazlar. Satıcı, Alıcı’nın sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Alıcı’nın yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
ALICI bu Sözleşme’yi İNTERNET SİTESİ’nde onayladıktan sonra, sipariş verdiği Ürün(ler)’in bedeli ve masrafları seçtiği ödeme yöntemi ile tahsil olunur.
MADDE 1 – TARAFLAR
SATICI :
Şirketin Ünvanı : Buday İnşaat Kırtasiye Gıda Konfeksiyon Servis Servis Taş. ve Tic. Ltd. Şti.
Adres : Oran Mah. Hayri Çeçen Sk. No:4 Çankaya-ANKARA
Tel ve Faks : 0312 461 00 13 – 0312 461 00 17
E-Posta : info@mayaza.com.tr
ALICI (TÜKETİCİ) :
[artibir_alici]
MADDE 2: ALICI’NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSUSLAR
ALICI, aşağıdaki hususlarda, bu Sözleşme’nin ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ’nde kabulü ile kurulmasından ve gerek siparişi, gerek ödeme yükümlülüğü altına girmesinden önce İNTERNET SİTESİ’nin ilgili sayfaları-kısımlarındaki tüm genel-özel açıklamaları görerek ve inceleyerek bilgilendiğini teyiden kabul eder.
- SATICI’nın unvanı ve iletişim bilgileri ile güncel tanıtıcı bilgileri,
- Satışa konu ürünlerin temel nitelikleri,
- Ürün(ler)’in İNTERNET SİTESİ’nden alınması sırasındaki satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun araçlar-yöntemler,
- SATICI tarafından uygulanan ALICI bilgileri için geçerli gizlilik, veri kullanımı-işleme ve ALICI’ya elektronik iletişim kuralları ile ALICI’nın bu hususlarda SATICI’ya verdiği izinler, ALICI’nın kanuni hakları, SATICI’nın hakları ve tarafların haklarını kullanım usulleri,
- Ürünler için SATICI tarafından öngörülen gönderim kısıtlamaları,
- Sözleşme konusu Ürün(ler) için SATICI tarafından kabul edilen ödeme yöntem-araçları ile Ürünler’in temel özellik-nitelikleri, vergiler dahil toplam fiyatı (ilgili masraflar da dahil olmak üzere ALICI’nın SATICI’ya ödeyeceği toplam bedel),
- Ürüler’in ALICI’ya teslimine ilişkin usuller ile nakliye-teslim-kargo masrafları hakkında bilgiler,
- Ürünler ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ile Sözleşme’nin ifasına ilişkin bilgiler, bu hususlarda tarafların taahhüt-sorumlulukları,
- ALICI’nın cayma hakkına sahip olmadığı Ürünler ve diğer mal-hizmetler,
- ALICI’nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü ile hakkın süresinde kullanılmaması durumunda ALICI’nın cayma hakkını kaybedeceği,
- Cayma hakkı olan Ürünler’de, Ürün cayma süresi içinde kullanım talimatlarına, olağan işleyişine veya teknik özelliklerine uygun kullanılmamasından ötürü bozulduğu veya bir değişikliğe uğradığı takdirde ALICI’nın cayma talebinin kabul edilmeyebileceği ve her durumda SATICI’ya karşı sorumlu olacağı, SATICI’nın kabul ettiği hallerde söz konusu bozukluğa veya değişime göre uygun bulduğu bir tutarı ALICI’ya yapacağı geri ödemeden tenzil (mahsup) ile tahsil edebileceği,
- Cayma hakkının bulunduğu durumlarda (diğer ilgili hallerde) Ürünleri SATICI’ya ne şekilde iade edebileceği ve ilgili tüm mali hususlar (iade yolları, masrafı ve Ürün bedelinin iadesi dahil),
- ALICI’nın tüzel kişi olması halinde, ticari ya da mesleki amaçlarla satın aldığı Ürünler için (örneğin toplu alımlar her halükarda bu nitelikte sayılır) cayma hakkı başta olmak üzere “tüketici haklarını” kullanamayacağı,
- Mahiyetine göre bu Sözleşme’de de yer alan diğer tüm satış şartları ile işbu Sözleşme ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ’nde onaylanarak kurulduktan sonra ALICI’ya elektronik posta ile gönderildiğinden ALICI tarafından istenen süre ile saklanıp buradan erişilebileceği, SATICI’nın da üç yıl süre ile nezdinde saklayabileceği,
- Gizlilik, kişisel veriler ve elektronik ticari iletişimler hakkında işlem-uygulamalar,
- Uyuşmazlık hallerinde ALICI’nın SATICI’ya şikayetlerini iletebileceği iletişim bilgileri ile yasal başvurularını 6502 Sayılı Kanun’un ilgili hükümlerine uygun olarak İlçe/İl Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemeleri’ne yapabileceği.
MADDE 3- SÖZLEŞME TARİHİ
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği ( ödemenin yapıldığı ) tarihidir.
MADDE 4- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, FİYAT, ÖDEME VE TESLİMAT
İşbu sözleşmeye konu Ürünlerin (malların/hizmetlerin) Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli/ Rengi, Bedeni, Birim Fiyat(lar)ı ve Satış Bedeli ile Ödeme (tahsilat) Bilgileri, fatura bilgileri ve ALICI’nın bildirdiği teslim yeri dahil Teslimat Bilgileri aşağıda belirtildiği gibidir. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından Mayaza sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.
Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Aşağıda yer alan bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak gecikme ve/veya zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder.
[artibir_sepet]Sipariş / Ödeme Prosedürü
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır.
Mayaza’da, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara nakit havale ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken “Gönderen Bilgileri”nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin) satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilir. ALICI’nın onay vermesi durumunda; (a) eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda yeni başka bir ürün gönderilebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır (b) Alıcı ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkmasını bekleyebilir ve/veya (c) sipariş iptal edilebilir. ALICI söz konusu onayı verip vermemekte her bakımdan serbesttir ve onay vermediği hallerde sipariş iptaline (Sözleşme feshine) ilişkin akdi-kanuni hükümler uygulanır.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge en geç ondört (14) gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda ALICI’nın SATICI’dan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.
Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI ’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, SATICI’nın ALICI’dan olan, akdi ve kanuni tahsil-mahsup hakları dahil hak ve yükümlülükleri ayrıca mevcut ve geçerlidir.
Kredi kartı ile yapılan satın almalarda ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
Sipariş İptali
Siparişinizi kargolama sürecine girmeden önce iptal etmek için “info@mayaza.com.tr ” adresine sipariş iptal talebinizi yapabilirsiniz. Bu şekilde siparişinizi iptal etmeniz halinde siparişinizden herhangi bir kesinti gerçekleşmeden sipariş tutarınız alışverişi gerçekleştirmiş olduğunuz kredi kartınıza iade edilecektir.
Kargolama sürecine girmiş siparişlerinizin iptali halinde kargonun tarafına ulaşması durumunda kargo kabul etmeyerek kargonun tarafımıza geri dönmesini sağlayabilirsiniz. Bu şekilde iptal işlemine giren siparişlerinize ait tutar alışverişi gerçekleştirdiğiniz kredi kartınıza kargo tutarı düşülerek iade edilecektir.
Teslim
Sözleşme konusu Ürün, yasal 30 günlük süre aşılmamak koşulu ile ALICI’ya veya İNTERNET SİTESİ’nde gösterdiği adresteki üçüncü kişi/kuruluşa aşağıda belirtilen esaslarda teslim edilir. Belirtilen süre içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine info@mayaza.com.tr e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Bu kargo firmasının ALICI’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde, ALICI’nın Ürünü, kargo firmasının, SATICI tarafından bildirilen bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir. Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk yükleyemez.
Genel olarak ve aksi açıkça belirtilmediği sürece teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI’ya aittir.
Ürünlerin teslimatı anında ALICI’nın adresinde bizatihi bulunmaması ve adresteki kişilerin teslimatı kabul etmemesi durumunda SATICI, bu husustaki edimini yerine getirmiş kabul edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek ALICI’nın sorumluluğundadır. Ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden SATICI sorumlu tutulamaz.
Bu hallerde ALICI’nın Ürün’ü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün’ün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI’ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de ALICI’ya aittir.
ALICI, Ürün’ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve Ürün’de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün’ü kabul etmemek ve Kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir. ALICI zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
ALICI’nın, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, Ürün’ü teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması gerekir. Ürün bedeli SATICI’ya tamamen ödenmediği, takdirde SATICI, tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve Ürün’ü teslim etmeyebilir.
Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini SATICI’ya ödememesi ya da ödediği bedeli geri talep etmesi halinde, SATICI’nın ürün bedeli alacağını takip dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır.
Ürün’ün normal satış/teslimat koşulları dışında olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi) nedeni ile yasal azami 30 günlük süre zarfında teslim edilememesi söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI’yı bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir.
MADDE 5- CAYMA HAKKI
ALICI Ürün’ü teslim aldığı tarihten itibaren ondört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin bu Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.
Ancak kanunen şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış /istifade edilmemiş olsa dahi, cayma hakkı bulunmamaktadır :
- a) ALICI’nın özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar (üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI siparişine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)
- b) Teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar
- c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler
ç) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış kitap, CD, DVD, ses ve görüntü kayıtları, yazılımlar vb. digital içerikli her türlü ürün ile bilgisayar sarf malzemeleri;
- d) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler
- e) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı/sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler,
- f) ALICI onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler
- g) Genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI’nın ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller.Cayma hakkı kullanımı mümkün olan hallerde; ALICI, cayma süresi içinde malı işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmadığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan kanun gereği sorumludur. Buna göre, cayma tarihine kadarki süreçte Ürün’ün kullanım talimatlarına, teknik özelliklerine ve işleyişine uygun bir şekilde kullanılmamasından ötürü değişiklik veya bozulma olursa ALICI cayma hakkını kaybeder.
Cayma hakkı bulunan hallerde ALICI’nın cayma hakkını kullandığına dair açık bir bildirimi yasal 14 günlük süre içinde SATICI’ya yöneltmiş (yukarıda belirtilen iletişim adreslerine yazılı iletmiş) olması yeterlidir. Söz konusu hakkın süresi içerisinde kullanılması durumunda, Ürün’ün azami on (10) gün içerisinde, giderleri ALICI’ya ait olmak üzere SATICI’nın yukarıdaki adresine gönderilmesi zorunludur.
Bu iade işleminde;
- Ürünün iade edileceği adres, SATICI adresidir
- Ürün’ün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi
- ALICI’ya gönderilen iki adet faturanın bir tanesinin alt kısmında bulunan iade bölümüne; Malı iade edenin adı soyadı, adresi ve iade edilen mala ilişkin cins, miktar, birim fiyat ve tutar kısmı doldurularak imzalanması, iade edilen mal ile birlikte geri gönderilmesi
gerekmektedir.
Yukarıdaki belirtilen gereklerin ALICI tarafından yerine getirilmesi kaydı ile cayma bildiriminin SATICI’ya ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, Ürün bedeli ve varsa Ürün’ün ALICI’ya teslim masrafları ALICI’ya, Ürün’ü satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde iade edilir.
ALICI’nın Ürünler’e ilişkin cayma süresi sonrasındaki kanuni hakları-sorumlulukları ile SATICI’nın ALICI’dan olan, akdi ve kanuni tahsil-mahsup hakları dahil hak ve yükümlülükleri ayrıca mevcut ve geçerlidir.
MADDE 6- ÜRÜN İADESİ- GARANTİ ŞARTLARI
6.1. Arızalı/Ayıplı ürün değişim süreci aşağıda belirtilen hususlar doğrultusunda uygulanmaktadır.
Satın almış olduğunuz ürün teslim tarihinden itibaren ondört (14) gün içerisinde ayıbının/arızasının ne olduğuna dair bir bilgilendirme notu ile birlikte gönderilmelidir.
Gönderilen ürün tarafımıza ulaştırıldıktan sonra, ürün ile birlikte belirttiğiniz arıza/ayıp notu dikkate alınarak incelemeye tabi tutulur. Ayıp/arıza ilgili birimce onaylanmalıdır. Yetkili birimce ayıplı/arızalı olduğu tespit edilen ürünün; stok durumu müsait olup olmadığı kontrol edilir, stokta mevcut ise birebir değişim yapılarak tekrar ürün sahibine gönderilir. Stok durumu müsait olmadığı durumlarda ürün sahibi ile irtibata geçilerek ya ürün iade alınır ya da müşterinin onayının ardından muadili veya benzeri bir ürün ile değişim yapılarak ürün sahibine gönderilir. Bu tip ayıp/arıza durumunda ürünün, faturası, tüm ek, ilave donanımlarıyla beraber ve orijinal ambalajı ile eksiksiz gönderilmesi gerekmektedir.
Kırık hasarlı, yanlış veya eksik ürün gibi iadeler kurye kapınızdayken tutanak tutulduğu takdirde kabul edilecektir. Kargo şirketinden paketi teslim aldığınıza dair imza, ürünü hasarsız ve doğru teslim aldığınızı belirten bir imzadır. Teslim aldığınıza dair imzayı attığınız andan itibaren kargo şirketi görevini tamamlamış sayılacaktır. Bu nedenle kurye kapıdayken paketi açıp, kontrol ediniz.
6.2. Sehven alınan her ürün için de genel iade süresi teslim tarihinden itibaren 14 gündür. Göndermiş olduğumuz üründe herhangi bir hata, yanlışlık veya bozukluk yoksa, ambalajı açılmadan, size gönderdiğimiz şekilde bize geri gönderirseniz, ürün iadeniz kabul edilebilir.
Teslimin üzerinden 14 günü aşan sürede ürün iadesi kabul edilmemektedir.
Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
6.3. Ürün iadesi isteği, yukarıda belirtilen iletişim adreslerine yazılı iletilmelidir. Kurumlar tarafından satın alınan ürünlerin iade faturaları, kişilere kesilmiş olan faturaların orijinalleri olmadan ürün iadesi kabul edilmemektedir.
Ürünün iadesi, tüm ek, ilave donanımlarıyla beraber ve orijinal ambalajı ile eksiksiz olarak ve fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı yapan Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır.
MADDE 7- BEDEL İADESİ
İade edilen ürün bedelleri, ürün elimize ulaştıktan sonra size iade edilir. Sözleşme-kanuna uygun caymalar dahil sipariş iptallerinde, iadelerde ve sözleşme fesihlerinde, ürün bedeli tahsil edilmiş ise, iade edilen ürünün depoya ulaşmasından itibaren azami 14 gün içinde ALICI’ya iade edilir.
İade ALICI’nın SATICI’ya Ürün bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Örneğin Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır ve Ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra aynı sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından yapılmasında sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalesi ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder (bankaların iadeyi ALICI hesabına yansıtma işlemleri genellikle üç haftayı bulabilmektedir).
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri yani satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Sorunsuz teslim edilen ürünlerin iade kargo ücreti alıcıya, diğer durumlarda satıcıya aittir.
MADDE 8- ALICI’NIN TALEP- ŞİKAYET VE KANUNİ BAŞVURU YOLLARI – YETKİLİ YARGI MERCİLERİ
8.1. ALICI Ürün ve satışla ilgili talep ve şikayetlerini, Sözleşme’nin giriş kısmındaki SATICI iletişim kanallarından ulaşarak, yazılı şekilde SATICI’ya bildirebilir.
8.2. ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ’nde görülen/onaylanan Ön Bilgilendirmeler ve Mayaza Mesafeli Satış Sözleşmesi, ALICI’nın kabulü sonrasında bildirdiği e-posta (mail) adresine gönderilmektedir. ALICI, Bilgilendirmelere ve bu Sözleşme’ye, e-posta adresinde saklayarak her zaman ulaşabilir ve inceleyebilir. Öte yandan, SATICI nezdindeki sistemlerde üç yıl süre ile muhafaza edilir.
8.3. Bu Sözleşme’den ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) delil oluşturur; tarafların ilgili emredici yasal düzenlemelerden bu hususta doğan hakları geçerli ve saklıdır.
8.4. Bu Sözleşme’den doğabilecek uyuşmazlıklarda, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca yasa gereği her yıl belirlenen-ilan edilen parasal sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri görevli-yetkilidir. ALICI, bu çerçevede, kendisinin veya dilerse SATICI’nın yerleşim yerindeki (ikametgahındaki) Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri’ne başvurabilir.
MADDE 9 – GÜVENLİK-GİZLİLİK, KİŞİSEL BİLGİLER, ELEKTRONİK İLETİŞİMLER
Web sitemizde duyurduğumuz “ Kişisel Verilerin İşlenmesine Dair Bilgilendirme” yazımızda belirtilen durumlar ve sebepler hariç olmak üzere; www.mayaza.com.tr şahsi bilgilerinizin üçüncü şahıs ve kurumlarla paylaşılmasına izin vermez. www.mayaza.com.tr ’ ye verdiğiniz şahsi bilgileriniz kiralanmaz, satılmaz ya da herhangi bir şahıs ya da kurumla hiçbir şekilde paylaşılmaz. Ödeme sayfasında istenen kredi kartı bilgileriniz, siteden alışveriş yapan siz değerli müşterilerimizin güvenliğini en üst seviyede tutmak amacıyla hiçbir şekilde www.mayaza.com.tr veya ona hizmet veren şirketlerin sunucularında tutulmamaktadır. Bu şekilde ödemeye yönelik tüm işlemlerin www.mayaza.com.tr ara yüzü üzerinden banka ve bilgisayarınız arasında gerçekleşmesi sağlanmaktadır.
Secure Sockets Layer (SSL) teknolojisi
www.mayaza.com.tr bilgilerinizin güvenliğini sağlamak için Secure Sockets Layer (SSL) teknolojisi kullanmaktadır. SSL teknolojisi, internet üzerinden yaptığınız alışverişlerde şahsi bilgilerinizi şifreleyerek güvence altına almaktadır.
Standart güvenlik duvarları
Standart güvenlik duvarları tarafından korunan www.mayaza.com.tr sunucuları bilgilerinizi güvenli tutmak ve diğer internet kullanıcılarından korumak amaçlı tasarlanmıştır. SSL Sertifikası ve standart güvenlik duvarları, birlikte çalışarak şahsi bilgilerinizi koruma altına alır ve güvenliğinizi sağlar.
ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ’nde girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, SATICI tarafındaki sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler ALICI cihazından girildiğinden ALICI tarafında korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu ALICI’ya aittir.
INTERNET SİTESİ’nden ulaşılan diğer sitelerde kendilerine ait gizlilik-güvenlik politikaları ve kullanım şartları geçerlidir, oluşabilecek ihtilaflar ile menfi neticelerinden SATICI sorumlu değildir.
MADDE 10- MÜCBİR SEBEP
Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
MADDE 11- DİĞER HÜKÜMLER
INTERNET SİTESİ’ne ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; SATICI’nın anlaşmasına göre diğer üçüncü sahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları SATICI’ya aittir.
SATICI yukarıdaki konularda gerekli görebileceği her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar; bu değişiklikler SATICI tarafından INTERNET SİTESİ’nden veya diğer uygun yöntemler ile duyurulduğu andan itibaren geçerli olur.
ALICI, işbu Sözleşme’de ve ayrılmaz parçasını oluşturan sipariş-sözleşme ön bilgilendirmelerinde (İNTERNET SİTESİ’nde) yazılı tüm koşulları ve açıklamaları okuduğunu, satışa konu Ürün/Ürün’lerin temel özellik-nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları, SATICI ve satışa konu Ürün ile ilgili diğer tüm ön bilgiler-bilgilendirmeler ve cayma hakkı ile kişisel bilgiler-elektronik iletişim koşulları dahil bu Sözleşme’nin ilgili maddesinde yazılı bütün hususlarda önceden bilgi sahibi olduğunu, tamamını İNTERNET SİTESİ’nde elektronik ortamda gördüğünü ve yine tüm bunlara elektronik ortamda teyit-onay-kabul-iznini vererek Ürün’ü sipariş ile işbu Sözleşme hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder.
Gerek söz konusu ön bilgilendirmeler, gerek bu Sözleşme, ALICI’nın SATICI’ya bildirdiği yukarıdaki elektronik posta (mail) adresine de gönderilmekte, anılan elektronik postada siparişin alındığı teyidi sipariş özeti ile birlikte ayrıca yer almaktadır.
[artibir_sepet]https://www.mayaza.com.tr internet sitesinden elektronik ticaret sitemize vermekte olduğunuz sipariş için Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme) yapmanız söz konusudur. İletişim bilgilerimiz şöyledir ( Buday İnşaat Kırtasiye Gıda Konfeksiyon Servis Taş. Ve Tic. Ltd. Şti. Adres: Oran Mah. Hayri Çeçen Sk. No:4 Çankaya-ANKARA Tel/Faks: 0312 461 00 13 – 0312 461 00 17 E-posta: info@mayaza.com.tr, Mersis No: 0188051691200012)
Bundan böyle İNTERNET SİTESİ olarak ifade edeceğimiz Sitemizden sipariş konusu mal/hizmetlerin (“Ürün/Ürünler”) siz değerli Tüketicimiz tarafından satın alınması ve böylece sipariş-sözleşme’nin yapılması ile ilgili teknik aşama-adımlar, keza bilgi girişleriniz sırasındaki hataların belirlenmesine-düzeltilmesine ilişkin teknik araçlar buraya kadarki işlemleriniz sırasında ilgili sayfalarda (karşınıza çıkan uyarı mesajları doğrultusunda işlem yapma imkanı verilerek) belirtilmiştir.
Teslimatı yapacak kargo firmasının bulunduğunuz yerde şubesi olmadığı takdirde Ürün’ün bildireceğimiz yakın bir diğer şubesinden teslim alınması gerekmektedir.
Tüketici Sözleşme’yi onayladığında, sipariş verdiği Ürün(ler)’in bu sayfada belirtilen bedeli ve masrafları seçtiği ödeme yöntemi ile tahsil olunur.
Ürün Tedariki: İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilir. ALICI’nın onay vermesi durumunda; (a) eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda yeni başka bir ürün gönderilebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır (b) Alıcı ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkmasını bekleyebilir ve/veya (c) sipariş iptal edilebilir. ALICI söz konusu onayı verip vermemekte her bakımdan serbesttir ve onay vermediği hallerde sipariş iptaline (Sözleşme feshine) ilişkin akdi-kanuni hükümler uygulanır.
Teslimat : Sipariş konusu Ürün, yasal 30 günlük süre aşılmamak koşulu ile Tüketici’ye/bildirdiği yukarıdaki adresteki üçüncü kişi/kuruluşa aşağıda belirtilen esaslarda teslim edilir. Ürün’ün yasal azami süre olan 30 gün içinde Tüketici’ye teslimi zamanında teslimdir. Normal satış/teslimat koşulları dışındaki olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi) nedeni ile yasal azami 30 günlük süre zarfında teslim edilememesi söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak Tüketici’yi mevcut iletişim bilgilerinden ulaşarak haberdar eder. Bu durumda Tüketici siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sona erene kadar bekleyebilir.
Cayma Hakkı : Tüketici’nin Ürün’ü teslim aldığı tarihten itibaren ondört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin siparişten-Sözleşme’den cayma hakkı vardır.
Ancak şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa dahi, kanunen cayma hakkı yoktur :
- a) Tüketici’nin özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar (üzerinde değişiklik/ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI siparişine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)
- b) Teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar
- c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler
ç) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış kitap, CD, DVD, ses ve görüntü kayıtları, yazılımlar vb. digital içerikli her türlü ürünler ile bilgisayar sarf malzemeleri;
- d) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler
- e) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler
- f) ALICI onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler ve
- g) Genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI’nın ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller.
Kanunen cayma hakkı olan hallerde, cayma süresi içinde mal, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanılmadığı için meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan kanun gereği Tüketici sorumlu olup bu sebeple Ürün’e ilişkin cayma hakkını kaybeder.
- ALICI’nın cayma hakkını kullandığına dair açık bir bildirimi yasal 14 günlük süre içinde SATICI’ya yöneltmiş olması yeterlidir
- Cayma hususundaki açık bildirim yukarıdaki iletişim adreslerimize, mektup, elektronik posta gibi araçlar ile YAZILI OLARAK yapılabilir. Bu hakkın kullanılması halinde, anılan bildirimin yanısıra Ürün’ün tarafımıza gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının iadesi, faturası kurumlar adına düzenlenen Ürün iadelerinde iade faturası kesilmesi, ayrıca iade edilecek Ürün’lerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.
- Cayma halinde ilgili Ürün’ün azami on (10) gün içerisinde, giderleri Tüketiciye ait olmak üzere yukarıdaki adresimize gönderilmesi zorunludur.
- Kanunen cayma hakkı öngörülmemiş hallerde cayma hakkından faydalanılamayacağı gibi cayma hakkının usulüne uygun veya zamanında kullanılmadığı durumlarda Tüketici cayma hakkını kaybeder.
Yukarıdaki belirtilen gereklerin Tüketici tarafından süresinde ve usulünce yerine getirilmesi kaydı ile; cayma bildiriminin Şirketimize ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, Ürün bedeli ve varsa Ürün’ün teslim masrafları, Ürün’ü satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde Tüketici’ye iade edilir.
Şikayet Hakkı : Tüketici Ürün ve satışla ilgili talep ve şikayetlerini, yukarıda belirtilmiş iletişim kanallarından ulaşarak yazılı şekilde SATICI’ya bildirebilir. SATICI olarak Tüketici müşterilerimizin haklı talep-şikayetleri ile her türlü başvurularını karşılamaktan memnuniyet duyarız. Bu şekilde bir çözüme bağlanması mümkün olmadığı takdirde Tüketici dilerse Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca her yıl belirlenen ve ilan edilen parasal sınırlar dahilinde kendisinin veya SATICI’nın yerleşim yerindeki (ikametgâhının bulunduğu yerdeki) İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri’ne ve sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri’ne başvurabilir.
Bedel iade işlemi; İade ALICI’nın SATICI’ya Ürün bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Ödemenin kredi kartı ile yapılması durumunda Tüketici kredi kartına iade sureti ile yapılır ve Ürün tutarı, siparişin Tüketici tarafından iptal edilmesinden sonra aynı sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından yapılmasında sonra Tüketici hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, bu tür insiyatifi dışındaki nedenlerden kaynaklı olası gecikmeler için SATICI herhangi bir şekilde sorumlu değildir (bankaların iadeyi Tüketici hesabına yansıtma işlemleri genellikle üç haftayı bulabilmektedir).
İşlem Güvenliği, Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması : İNTERNET SİTESİ’nde işlem güvenliği, bilgilerin korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve ticari elektronik iletişimler ile ilgili hususlarda Şirketimiz ve Tüketici için geçerli cari kurallar-şartlar Web sitemizde bilginize sunulmuştur. Tüketici dilediği her zaman bu konularda belirtilen iletişim araçları ile Şirketimize ulaşarak danışabilir.
Tüketici, onayı halinde Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin ayrılmaz bir parçasını oluşturacak işbu Ön Bilgilendirmeler ile, satışa konu Ürün/Ürün’lerin temel özellik-nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat işlemleri, cayma hakkı ile diğer uyuşmazlık durumunda başvurulabilecek merciiler hususlarda bilgilendirilmiş bulunmaktadır.
İş bu Sipariş-Sözleşme Ön Bilgilendirmelerindeki tüm açıklamalar ve bilgiler Tüketici’nin İNTERNET SİTESİ’nde onayladığı an itibariyle geçerli olup kabulü halinde SATICI ve Tüketici (ALICI) arasında Mesafeli Satış Sözleşmesi ile birlikte bağlayıcı olarak uygulanır.